I Love Belize

13 december 2008 - Placencia, Belize

Na een aantal dagen radiostilte hier weer een logflash! Ach al die belevenissen, wat zal het iemand ineteresseren, haha.

de verjaardag van Menne werd door mij niet echt meegevierd aangezien ik me niet 100% voelde en al vroeg onder de wol ben gekropen. Menne heeft in zijn eentje een 39-jarige Nederlandse gezelschap gehouden samen met een local, de verhalen van die ontmoeting moet Menne zelf maar naar buiten brengen.

De ochtend daarop vertrokken we al om 7 uur met de boot naar Punta Gorda, Belize. Na de nodige immigrationformaliteiten hadden we even tijd voor een goeie bak koffie. Alles gaat hier in het Engels, wat voor mij zoveel makkelijk is en het woord 'relaxen' komt hier ook vandaan. Alles gaat in een geweldig vriendelijk, rustig en bedachtzaam tempo.

Na een lange rit via Indepedence en de Hokey Pokey boot, kwamen we 's middags aan in het wonderschone Placencia. Een plaatsje met een hoofdstraat van 1 meter (!) breed. Het ietwat shabby guesthouse was voor ons een prima eerste uitvalbasis. We wilden niet meer wachten, een duik moest genomen worden in de prachtige, blauwe zee! Na onze enige mooie dag op Roatan, was dit de gelegenheid om er eens flink van te genieten.

We zijn de volgende dag maar op zoek gegaan naar een nieuw onderkomen. Omar's guest house was goedkoop, maar het bed en de kamer zelf waren niet van echt hoge kwaliteit. Onze nieuwe slaapplaats was iets duurder maar had zo veel meer luxe, erg relaxed!

Na een goede nachtrust ontmoetten we onze twee guesthousemates, Lieve en Petra. De een uit Belgie de ander uit Nederland. Samen met hen hebben we er een supertoffe avond van gemaakt. Na het eten, de happy hours (rum met diverse ingredienten!) en de prachtige liederen in de karaokebar, lag ik laat, maar voldaan in mijn bedje. Daar droomde ik verder over het nachtzwemmen en het kwijtraken van mijn slippers :)

Brak opstaan is zeker niet leuk, geen idee eigenlijk hoe lang ik geslapen heb, maar de boot vertrok vroeg, 6.45. Na een aantal lange, maar prachtige busritten, was San Ignacio onze bestemming. Hier gaan we morgen naar de Actun Tunichil Muknal grotten. Een mooie ervaring lijkt me.

Het gaat alweer snel, nog twee weken, en de kerst komt eraan. Ik ruik de dennenaalden al!

1. Robbert Dam:
    17 december 2008
    Bliksems! Wat een schitterende foto's en omgeving!
    Leuk om zo een beetje mee te kunnen genieten van jullie reis hier vanuit het koude en mistige Emmen. Heel veel plezier nog daar verder!
    Groetjes Robbert